Styrketrening- Hvorfor og hvordan?- Del 1 (auroranistad)
Image and video hosting by TinyPic onclick="document.location='http://auroranistad.blogg.no/';">

auroranistad

Hjem Add Om meg Kontakt

0

Styrketrening- Hvorfor og hvordan?- Del 1

Hsten har virkelig kommet for alvor og mange treningsentusiastene har trukket seg tilbake til studio og styrketrening innendrs etterhvert som hstmrket setter inn. Allikevel er det mange som velger bort trening i vinterhalvret. Mange er kanskje flinke til holde motivasjonen oppe i de lyse sommer mnedene men denne mrke tiden oppleves ofte som tyngere. Det er utrolig vikitig og vedlikeholde formen gjennom hele ret med regelmessig trening. Hvorfor ikke bruke hsten og vinteren til bygge opp styrken og kanskje bli bitt av denne styrketreningsbasillen. Det er uendelig mange muligheter trene styrketreninng p alt fra gruppetimer som bodypump og TRX til tung styrketrening. Derfor skal jeg utover hsten prve motivere s mange som mulig til legge inn mer styrketrening i sin hverdag. 

Som dere sikkert allerede vet gir styrketrening uendelig mange fordeler. Det f en pminnelse om disse fordelene kan virkelig hjelpe p motivajsonen for komme seg p trening.

  1. Styrketrening ker forbrenningen og forebygger dermed overvekt. Styrketrening overtid frer til bygge muskler, dermed vil den kte muskelstyrken fre til ke hvileforbrenningen. Dette betyr at du ogs forbrenner mer nr du ikke trener!
  2. Etter puberteten mister man ca. en pronsent av muskelstyrken per r! Dette er fullstendig mulig reverse ved systematisk styrketrening. Bare tenk p det EN prosent! PER R!
  3. Styrketrening minsker risikoen for hjerte og karsykdommer.
  4. Balanse og koordinasjonen din vil bli mye bedre dersom du trener styrke. Dette merker jeg helt sykt mye ettersom jeg alltid har hatt s drlig balanse at det nesten ikke er mulig.
  5. Styrketrening har dokumentert positiv effekt p angst og depresjoner.
  6. Styrketrening hjelper i forebygging og rehabilitering av skader.
  7. Styrketrening bidrar til holde deg ung! Ikke verst?



 

Hvis ikke dette er gode nok argumenter for f deg en tur p trening s vet ikke jeg!

 

 






  • Kommenter her
    Tilkomstgruppen
    Design og koding: Ina Anjuta