Styrketrening- Hvorfor og hvordan?- Del 1 (auroranistad)
Image and video hosting by TinyPic onclick="document.location='http://auroranistad.blogg.no/';">

auroranistad

Hjem Add Om meg Kontakt

0

Styrketrening- Hvorfor og hvordan?- Del 1

Høsten har virkelig kommet for alvor og mange treningsentusiastene har trukket seg tilbake til studio og styrketrening innendørs etterhvert som høstmørket setter inn. Allikevel er det mange som velger bort trening i vinterhalvåret. Mange er kanskje flinke til å holde motivasjonen oppe i de lyse sommer månedene men denne mørke tiden oppleves ofte som tyngere. Det er utrolig vikitig og vedlikeholde formen gjennom hele året med regelmessig trening. Hvorfor ikke bruke høsten og vinteren til å bygge opp styrken og kanskje bli bitt av denne styrketreningsbasillen. Det er uendelig mange muligheter å trene styrketreninng på alt fra gruppetimer som bodypump og TRX til tung styrketrening. Derfor skal jeg utover høsten prøve å motivere så mange som mulig til å legge inn mer styrketrening i sin hverdag. 

Som dere sikkert allerede vet gir styrketrening uendelig mange fordeler. Det å få en påminnelse om disse fordelene kan virkelig hjelpe på motivajsonen for å komme seg på trening.

  1. Styrketrening øker forbrenningen og forebygger dermed overvekt. Styrketrening overtid fører til å bygge muskler, dermed vil den økte muskelstyrken føre til å øke hvileforbrenningen. Dette betyr at du også forbrenner mer når du ikke trener!
  2. Etter puberteten mister man ca. en pronsent av muskelstyrken per år! Dette er fullstendig mulig å reverse ved systematisk styrketrening. Bare tenk på det EN prosent! PER ÅR!
  3. Styrketrening minsker risikoen for hjerte og karsykdommer.
  4. Balanse og koordinasjonen din vil bli mye bedre dersom du trener styrke. Dette merker jeg helt sykt mye ettersom jeg alltid har hatt så dårlig balanse at det nesten ikke er mulig.
  5. Styrketrening har dokumentert positiv effekt på angst og depresjoner.
  6. Styrketrening hjelper i forebygging og rehabilitering av skader.
  7. Styrketrening bidrar til å holde deg ung! Ikke verst?



 

Hvis ikke dette er gode nok argumenter for å få deg en tur på trening så vet ikke jeg!

 

 






  • Kommenter her
    Tilkomstgruppen
    Design og koding: Ina Anjuta